Conform publicației Bloomberg, oficialii Uniunii Europene se vor putea deplasa de la o întâlnire la alta în taxiuri cu propulsie electrică produse în China. Sună paradoxal, dar autoritățile din Bruxelles (capitala de facto a UE) au ales în urma unei licitații publice un furnizor de automobile din China în detrimentul competitorului Renault Nissan. Compania BYD din Shenzen va furniza autorităților din Bruxelles prima flotă de taxiuri electrice, comanda inițială urmând să însumeze 34 de unități ale modelului e6 produs de chinezi. Decizia belgienilor reprezintă o lovitură grea dată producătorului franco-japonez Renault-Nissan care a întâmpinat mari dificultăți în a găsi clienți pentru modelele electrice Renault Zoe și Nissan Leaf. CEO-ul Renault Nissan, Carlos Ghosn, a făcut un lobby agresiv pe lângă oficialii belgieni sperând că mașinile produse în Europa  (Zoe se produce în Franța iar Leaf in Marea Britanie) ar putea fi alese în detrimentul celor produse în China și astfel grupul ar putea da o lovitură de imagine care să revigoreze oarecum vânzările anemice ale gamei sale electrice. Ghosn se baza pe influența UE care susține sus și tare produsele fabricate în Europa însă caracteristicile automobilelor BYD s-au dovedit superioare. Conform directorului executiv al companiei Taxi Bleus, Luigi Marrocco, una dintre cele mai mari companii de taximetre din Bruxelles, “la capitolele spațiu, confort și autonomie, modelul BYD s-a dovedit net superior modelelor Renault și Nissan.” Marrocco a mărturisit că oricând ar prefera o marcă europeană în fața uneia chinezești însă caracteristicile tehnice au primat în fața criteriilor de ordin emoțional. Se pare că principala armă a modelului e6 a fost autonomia de 300 de kilometri, aproape dublă față de cea a modelului Renault Zoe.Totodată, dacă Nissan Leaf este totuși o mașină care oferă spațiu decent, Zoe este o mașină de clasă mică, mai degrabă potrivită pentru călătoriile la mall ale unei tinere domișoare decât pentru activitate de taximetrie.

taxiuri-chinezesti

BYD e6 nu este deloc o mașină cu un design entuziasmant afișând o siluetă de monovolum cu un design simplu care aduce aminte de un VW Touran sau un Mitsubishi Space Star de acum 6 ani. Totuși, înălțimea peste medie și habitaclul aerisit și spațios o recomandă pentru destinația de taxi.

Pentru BYD, aceasta nu este prima comandă de taximetre electrice în Europa, dar este cu siguranță cea mai consistentă. Taxiurile chinezești e6 circulă și în Londra sau Rotterdam semn că totuși au de partea lor o serie de atuuri convingătoare. Pentru companiile care operează taxiuri în Bruxelles, participarea la licitație a reprezentat o condiție pentru eliberarea de noi licențe de taximetrie (în Bruxelles există în prezent aproximativ 1300 de taxiuri autorizate). Pascal Smet, ministru pentru mobilitate și lucrări publice în regiunea Bruxelles, a declarat că achiziția de taxiuri electrice va contribui la eforturile pentru reducerea nivelului de poluare în oraș și va demonstra cetățenilor valoarea vehiculelor electrice. Prețul unui BYD e6 este de aproximativ 48,000 de euro, dar companiile de taxi își vor amortiza costul suplimentar față de un autovehicul convențional în aproximativ patru ani datorită costurilor foarte mici de exploatare.

Interesant este și faptul că reputatul investitor american Warren Buffet deține o participație la compania BYD prin intermediul conglomeratul său, Berkshire Hathaway.

 

 

.

 

Foto: freepik