Transportul maritim este unul dintre cele mai sigure in ceea ce priveste transportul componentelor de dimensiuni mari, ce vor fi folosite in industrie. Dar chiar si acestea le pot da batai de cap transportatorilor. Un exemplu in acest sens il constituie recentul transport al companiei Honor Worldwide Logistics care a trebuit sa transporte o piesa de forma unui cilindru lung de 34 metri din Texas, prin Canalul Panama, in Singapore.

Desi poate parea usor sa transporti aproape orice pe mare, data fiind dimensiunea navelor care ofera servicii de transport cargo, adevarul este ca aceasta este o rezultanta a eforturilor combinate ale multor specialisti care activeaza in domeniul transporturilor maritime si ale lucratorilor portuari. Si prima problema care se iveste este modalitatea de incarcare a piesei componente pe vas. Piesa pe care urma sa o transporte compania nu era formata din mai multe bucati, asadar trebuia incarcata exact cum era, si anume lunga de 34 metri.

Pentru solutionarea cu succes a situatiilor aparute, compania a apelat la Wallenius Wilhelmsen Logistics, o companie care a venit cu cateva idei inovatoare pentru a asigura efectuarea operatiunilor in buna regula si conform cu standardele internationale. Pentru inceput, s-a folosit o combinatie de boghiuri multifunctionale si rulote de remorcare pentru a transporta piesa in port pana la vapor si apoi pentru a o incarca pe nava. La incarcare, au avut loc operatiuni de rasucire si inclinare a piesei, astfel incat aceasta sa nu fie supusa la un stres prea mare.

Ca urmare a planificarii riguroase si a profesionalismului muncitorilor din portul Galveston, Texas, operatiunile au decurs exact cum s-a dorit. Instructiunile conform carora au actionat cei implicati in acest proiect au provenit de la Consultantul Senior in Echipamente, Frederik Hedin. Totul a fost bine pus la punct, de la cum sa securizezi piesa pana la cum sa folosesti rulotele de remorcare astfel incat operatiunea sa fie un succes.

Este de prisos sa amintim faptul ca piesa urmeaza sa fie utilizata intr-un amplu proiect de extractie de petrol in Singapore ca fiind camera de testare. In interiorul piesei care va sta in pozitie verticala se pot monta diverse unelte si echipamente care vor fi testate la presiuni de 55.15 megapascali si temperaturi de 300 de grade Celsius. Piesa va fi folosita intr-o unitate de ultima generatie si este “considerata a fi prima de tipul ei din cadrul acestei industrii de top”, conform lui Jeffrey Trask, Manager la Wallenius Wilhelmsen Logistics, compania care a asigurat desfasurarea transportului in buna regula.

Foto: freepik