Augusto Farfus, pilot oficial BMW, testează Shell Helix Ultra cu tehnologia PurePlus, la limită pe circuitele din DTM

Indiferent că eşti pilot oficial BMW şi ambasador Shell Helix precum Augusto Farfus, care concurează pentru BMW Team RBM în DTM sau doar trebuie să ajungi din punctul A în punctul B, toţi conducătorii vor să-şi menţină automobilele ca şi cum ar fi noi pentru o perioadă cât mai lungă posibil. Însă, de foarte multe ori, rolul important al uleiului pentru motor este trecut cu vederea.

Augusto testează uleiul pentru motor Shell Helix Ultra pe circuitele din DTM – un mediu de teste extrem pentru dezvoltarea uleiului pentru motor. Într-un interviu, el ne-a spus de ce este nevoie pentru a obţine performanţe optime în fiecare zi.

 

A avut loc finala sezonului. Personal, cum te-ai pregătit pentru cursă?

Pentru mine, finala de la Hockenheim a fost punctul culminant al sezonului. Dintre toate campionatele în care am concurat, DTM este cel mai competitiv, iar acest circuit este unul dintre cele mai bune. Într-o sesiune de calificări standard, avem toate cele 24 de maşini într-un interval de câteva milisecunde, iar Hockenheim a oferit mereu curse strânse. A trebuit să fiu concentrat 100% pentru a fi competitiv în această cursă – şi în DTM, în general -, aşa că pregătirea este vitală.

 

Ce ne spui despre performanţele tale? În general, cum te pregăteşti pentru ziua de cursă?

DTM este rapid şi provocator din punct de vedere fizic – căldura din maşină înseamnă că poţi pierde câteva kilograme de-a lungul fiecărei curse, numai din transpiraţie! Este şi un duel mental, pentru că orice moment de relaxare îmi poate răpi şansa unei victorii. Aşa că antrenamentele mele privesc toate cele trei aspecte; nu doar legat de mediul înconjurător al maşinii, ci acoperă şi dieta mea, pregătirea fizică generală şi starea psihică.

 

Anul acesta, ce te-a impresionat cel mai mult legat de motor?

Desigur, sunt extrem de impresionat de cât de puternic este motorul nostru. Este testat la maximum în timpul cursei pentru că pilotăm la capacitate maximă. Sunt numeroşi factori importanţi ce trebuie luaţi în considerare precum înţelegerea impactului pe care uleiul pentru motor îl are în timpul cursei, în special protecţia pe care o oferă împotriva sarcinilor mari ale motorului în viraje şi uzura generală pe circuit. Motorul trebuie să furnizeze performanţe maxime aşa că uleiul pentru motor joacă un rol important.

 

De ce uleiul pentru motor potrivit este atât de important pentru puterea motorului?

Dacă motorul are un deficit de putere, nu ai aşa mult succes pe circuit. Aşa că importanţa calităţii uleiului pentru motor nu trebuie subestimată. Menţinerea performanţelor de-a lungul întregului sezon este o provocare majoră, iar Shell Helix Ultra ne ajută să ne îndeplinim acest obiectiv. Reduce frecarea şi consumul de combustibil şi măreşte eficienţa motorului. Sunt acele detalii mici, dar care fac diferenţa. După utilizare, uleiul pentru motor îţi poate oferi un bun reper asupra stării motorului. Analizele Shell evaluează, în mod repetat, uzura motorului după curse.

 

De unde obţii informaţii despre uleiul pentru motor Shell Helix Ultra?

Am fost destul de norocos să pot pătrunde în culisele Centrului Tehnologic Shell din Hamburg pentru a vedea anii de ştiinţă, cercetare şi experienţă care sunt utilizaţi în producerea uleiului pentru motor cu cele mai înalte caracteristici de performanţă.

Este impresionant să vezi cum Shell Helix Ultra face faţă celor mai dificile condiţii de pe circuit şi cum Shell poate oferi acest ulei de înaltă performanţă şi pe şosea, pentru conducătorii de zi cu zi. Ceea ce m-a surprins cu adevărat a fost tehnologia Shell PurePlus. Nu am ştiut că poţi face un ulei pentru motor din gaze naturale! Mi s-a spus că acestea contribuie la obţinerea celei mai bun protecţii a motorului şi furnizează performanţe superioare chiar şi în cele mai dificile situaţii de condus. Pentru mine, ca pilot, acestea sunt cruciale.

 

Care este rolul tău în dezvoltarea uleiului pentru motor?

Sper că unul important. Este distractiv să lucrez cu Shell Helix Ultra nu doar pentru testarea uleiului pentru motor pe circuit, în condiţii extreme, ci şi să utilizez aceste concluzii pentru dezvoltarea continuă a uleiurilor pentru motor în folosul conducătorilor de zi cu zi.

Augusto Frafus îşi foloseşte cunoştinţele zi de zi pe circuit, solicitând uleiul pentru motor de-a lungul testelor din presezon şi, mai important, în zilele de cursă.

INFORMAŢII DESPRE PRODUS

În spatele Shell Helix Ultra cu tehnologie PurePlus este un proces revoluţionar care produce uleiuri de bază sintetice, pure din gaze naturale. Uleiul de bază este principalul ingredient al unui lubrifiant, iar această tehnologie are ca rezultat un ulei de bază cu o puritate de 99,5%, care permite niveluri mai mari de curăţare şi protecţie. De asemenea, oferă un număr de alte beneficii importante pentru motor:

  • Protecţie inegalabilă împotriva reziduurilor1 – previne acumularea depunerilor printr-o putere mare de curăţare

Formula dispune de o combinaţie unică şi puternică între tehnologia Shell PurePlus şi aditivii de înaltă performanţă. Aceasta contribuie atât la prevenirea acumulării de particule care formează reziduuri, ceea ce poate avea un impact serios asupra motorului, cât şi la protejarea motorului împotriva depozitelor nocive care pot afecta performanţele maşinii.

  • Mai puţine completări ale nivelului

O formulă cu evaporare redusă are ca rezultat pierderi prin evaporare cu până la 50% mai mici în comparaţie cu uleiurile inferioare, ceea ce înseamnă că şoferii nu mai trebuie să completeze5 uleiul atât de frecvent.

  • Eficient chiar şi la temperaturi extreme

Uleiul rezistă mai mult timp şi la temperaturi foarte ridicate pentru a menţine protecţia motorului. Furnizează rezistenţă superioară la degradarea uleiului, cu până la 32% mai mult decât cele mai noi standarde ale industriei3. Chiar şi la -40 de grade Celsius, datorită calităţilor îmbunătăţite de viscozitate, acest ulei pentru motor superior continuă să curgă fluent. Această fluiditate este de trei ori mai mare decât solicită cele mai noi standarde ale industriei, ceea ce permite motorului să se încălzească mai repede4 şi să atingă mai rapid performanţele optime.

1 Pe baza rezultatelor testului de reziduuri Sequence VG cu uleiuri 0W-40

2 Pe baza testului de volatilitate ASTMĂ D5800 NOACK

3 Comparativ cu specificaţia APISN şi pe baza testelor de oxidare şi depozite Sequence IIIG

4 Comparativ cu specificaţia API SN şi pe baza ASTM D4684

Foto: freepik