Relațiile dintre furnizorul de motoare Renault și echipa de Formula 1 Red Bull se deteriorează pe zi ce trece. Mărturie stau și cele mai recente declarații ale lui Helmuth Marko consilierul Red Bull care a dat practic un ultimatum celor de la Audi să se implice în Formula 1 în calitate de furnizor de motoare, în caz contrar fosta campioană urmând să se retragă din competiție.

Că Red Bull nu este mulțumită de nivelul performanțelor oferite de propulsoarele turbo Renault nu este o surpriză. Red Bull nu este obișnuită cu poziția de echipă de pluton iar negocierile cu Audi reprezintă o tentativă de a reveni în prim-planul competiției. Motoristul francez nu a privit cu ochi buni declarațiile critice venite din tabăra celor de la Red Bull. Conform Autosprint, francezii ar fi mai hotărâți ca oricând să cumpere o echipă de Formula 1 și să-și extindă implicarea în competiție pas ce ar duce cu siguranță la o ruptură de Red Bull. Inițial, Renault s-ar fi gândit să achiziționeze chiar echipa mezină a familiei Red Bull, Toro Rosso. Tensiunile dintre cele două tabere au dus însă la întreruperea negocierilor și, conform presei italiene, Renault s-ar fi reorientat rapid către Lotus, echipă care traversează dificultăți financiare serioase. Potrivit ziariștilor italieni de la Autosprint, negocierile dintre Lotus și Renault ar fi progresat foarte rapid și s-ar afla aproape de finalizare.

Singurele obstacole în calea materializării tranzacției sunt situația financiară neclară a celor de la Lotus precum și contractul acestora cu furnizorul de motoare Mercedes care este valabil până în 2020 și a cărei reziliere va fi probabil complicată.

Niciunul dintre obstacole nu este însă insurmontabil și Renault are mari șanse să reintre în posesia echipei care a concurat sub numele constructorului francez și în intervalul 2002-2009. Rămâne de văzut care vor fi consecințele realizării acestei tranzacții asupra relației și asa deteriorate dintre Renault și Red Bull.

 

 

Foto: freepik