Conform agenției Reuters, producătorii de automobile depun eforturi semnificative pentru a limita cantitatea de date pe care le împărtășesc cu partenerii lor din sfera tehnologică (cum ar fi Apple sau Google) prin intermediul noilor sisteme care permit conectarea smartphone-urilor cu modulele de infotainment ale mașinilor.

BMW, Mercedes, Ford sau Audi se numără printre companiile care speră că datele culese de sistemele de la bordul automobilelor vor genera venituri de miliarde de dolari în viitorul apropiat prin intermediul comerțului electronic și caută modalități de a monetiza aceste informații. Companiile IT precum Apple sau Google obțin deja profituri mari de pe urma utilizatorilor de smartphone-uri (sau alte device-uri) furnizându-le acestora numeroase oferte de produse și servicii personalizate datorită unei strategii de advertising targetat. Conectarea telefoanelor inteligente la sistemele de infotainment de la bordul automobilelor le pot oferi acestor companii o plajă mult mai mare pentru a-și extinde și diversifica oferta sau portofoliul de clienți. Sistemele de infotainment precum Apple CarPlay sau Google Android Auto devin tot mai răspândite la bordul automobilelor moderne ceea ce oferă companiilor IT accesul la o resursă uriașă de date care au potențialul de a genera profituri uriașe. Companiile auto însă nu doresc să împartă această resursă cu giganții din domeniul tehnologic și chiar au început să dezvolte strategii în acest sens.

Unii producători de automobile au precizat în mod clar faptul că nu vor furniza celor de la Google sau Apple date culese de sistemele funcționale ale mașinii (cum ar fi direcția, frânele sau accelerația de exemplu), dar nici informații precum autonomia vehiculelor sau consumul real în diferite situații. Don Butler, director executiv al departamentului de servicii conectate al Ford, a declarat: „Noi (producătorii de automobile) trebuie să controlăm accesul la aceste date. Trebuie să protejăm capacitatea de a genera valoare a noilor servicii digitale bazate pe datele de la bordul autovehiculelor.”

Motivația producătorilor de mașini este miza potențial uriașă din acest domeniu aflat în continuă creștere. General Motors a precizat investitorilor săi că se așteaptă la o majorare cu 350 milioane de dolari a veniturilor în următorii 3 ani datorită noilor sisteme de transfer rapid de date instalate la bordul mașinilor sale. Firma de consultanță AlixPartners vorbește de venituri globale de peste 40 de miliarde de dolari până în 2018, bani generați de automobilele cu sisteme de conectivitate digitală și este evident faptul că producătorii de mașini vor să păstreze o porție cât mai mare din acest potențial corn al abundenței.

Foto: freepik