2017 a fost un an plin in industria transporturilor, iar 2018 se anunta a fi la fel. De exemplu Tesla a lansat Model 3, o masina electrica creata pentru marea masa a consumatorilor, Uber a continuat sa fie o aplicatie de succes, iar Waymo, o companie americana constructoare de masini a anuntat ca lucreaza la testarea de masini autonome.

Pentru anul 2018, predictiile sunt ca Uber si Lyft, companii care ofera oamenilor posibilitatea de a calatori in sistem taxi, vor continua sa isi satisfaca clientii, tot mai multi constructori de masini vor investi in dezvoltarea de masini autonome (General Motors si Nissan sunt doar doua din numele mari care si-au confirmat planul de a fabrica masini autonome), iar chinezii vor incepe sa devina din ce in ce mai cunoscuti cu masinile lor electrice.

Tendinte pe piata de leasing auto

In 2018 si ulterior vom asista la o extindere a optiunilor de leasing auto in functie si de tendintele consumatorilor; companiile trebuie sa ia în considerare beneficiile si dezavantajele fiecarei optiuni – la fel ca si consumatorii individuali. Oamenii doresc un profit mai mare de la noile autovehicule (consum redus, garantie mai mare etc), dar ce fac companiile de leasing cu masinile mai vechi de trei ani? Piata se poate schimba oferind un leasing mai ieftin pe modele putin mai vechi. Este dificil sa se faca previziuni, dar cum masinile electrice sau hybride au un pret prohibitiv in prezent pentru utilizatorul mediu, se poate specula ca odata cu scaderea preturilor si cresterea cererii, pe aceasta zona de produs va exista un aflux puternic al optiunilor de leasing.

BMW si FORD: masinile autonome sunt viitorul

Conform Automotive News, marile companii din industria auto, cum ar fi BMW si Ford, si-au setat obiective pentru urmatorii ani in ceea ce priveste constructia de masini autonome. In afara de fabricarea efectiva de astfel de autovehicule, producatorii investesc si in modul in care consumatorii privesc aceasta schimbare in care ei nu mai trebuie sa fie soferi, ci sa se bazeze 100% pe masina.

Fabricarea de masini autonome pare un vis mai indepartat fata de ceea ce se intampla in legatura cu masinile electrice, si nu pentru ca tehnologia masinilor autonome nu exista sau nu poate fi imbunatatita, ci pentru ca nu exista infrastructura care sa permita rularea fara incidente a masinilor fara sofer. In momentul de fata, pe val sunt tehnologiile care permit producatorilor de masini si guvernelor sa conlucreze, creand masini mai putin poluante spre deloc, cu ajutorul carora sa faca aerul mai respirabil.

China intra pe piata masinilor electrice

Intre producatorii de masini electrice care se vor ridica in viitor se numara si companii din China. Deja exista companii chinezesti in Silicon Valley, conform Automotive News, care isi pot uni fortele cu gigantii din lumea tehnologiei din Statele Unite pentru a fabrica masini care sa protejeze mediul inconjurator si sa sustina purificarea aerului. Chiar daca exista o prezenta chinezeasca in Silicon Valley, se considera ca nu se vor vinde inca masini chinezesti in America pana in 2019, chinezii dorind sa isi consolideze pozitia inainte sa ofere efectiv un produs.

In ce ii priveste pe cei de la Tesla, acestia vor produce in jur de 8000 de masini Model 3 in primul trimestru al lui 2018, conform analistului Adam Jonas de la Morgan Stanley, o mare companie americana de consultanta financiara, investitii, servicii de brokeraj si management al activelor. Acelasi analist prezice faptul ca Tesla va produce in jur de 48000 unitati Model 3 in 2018. Ramane de vazut daca are dreptate, tinand cont ca Tesla si-a setat ca obiectiv de productie in 2018, 500.000 unitati.

Foto: freepik