JOSEF NEWGARDEN (PENSKE) A DEVENIT PRIMUL PILOT CU TREI VICTORII ÎN 2017 ȘI A PRELUAT CONDUCEREA ÎN CLASAMENTUL GENERAL, CU PATRU ETAPE RĂMASE DE DISPUTAT.

Will Power a reușit cel de-al cincilea pole stagional și al 49-lea din carieră, prin care l-a egalat în ierarhia all-time pe Bobby Unser pe poziția a patra. Pentru Roger Penske și echipa sa era o bucurie suplimentară, căci toate cele trei etape din 2017 sponsorizate de Honda au avut un pilot Chevrolet în pole. Primele două (Alabama și Toronto) fuseseră și câștigate de Newgarden, care părea să-și facă un obicei din acontarea rundelor pline de reclame ale adversarilor. Desigur, putem vorbi și de revanșă la acest capitol particular, căci Chevy a fost sponsor principal în dubla de la Detroit, unde Graham Rahal a învins de ambele dăți pentru Honda.

Revenind la acțiunea de pe superbul traseu din Lexington, Power a plecat bine din pole, însă în turul 13 s-a văzut atacat de coechipierul său, Josef Newgarden. Americanul a simulat pe exterior și a completat manevra la interior, preluând conducerea așadar la jumătatea primului stint. Apoi s-a desprins și nu a avut de gestionat decât o singură neutralizare, provocată de Ed Jones. Aceasta n-a perturbat o fereastră de opriri la standuri, așa că ierarhia n-a fost dată peste cap. Mai mult, Newgarden a beneficiat de un ajutor nesperat din partea lui Gutierrez, aflat cu un tur în urmă. Mexicanul nu s-a lăsat depășit de Power și a facilitat evadarea liderului pe final, care a obținut așadar cel de-al doilea succes consecutiv.

Will Power n-a fost în măsură să-i dea replica americanului, fiind ocupat cu defensiva pe final în fața localnicului Graham Rahal. Simon Pagenaud a încheiat al patrulea, iar Helio Castroneves (P7) s-a clasat înaintea lui Scott Dixon (P9), trecând în fața acestuia la general. Totuși, ambii veterani au fost devansați de învingătorul zilei. Ecarturile sunt infime cu patru curse rămase de disputat: 8 puncte între primii trei și alte 9 până la campionul en-titre Pagenaud.

În această perioadă se discută intens despre contractele pentru 2018, atât cele ale piloților, cât și asocierile dintre echipe și cei doi motoriști. Dacă iarna trecută am avut o mutare importantă odată cu trecerea Ganassi în tabăra Honda, zvonurile indică acum o mișcare în sens invers, cu Andretti migrând către Chevrolet. Se vorbește tot mai insistent despre venirea lui Felix Rosenqvist, iar odată cu anunțul Mercedes referitor la finalul implicării în DTM, s-ar putea ca și Robert Wickens să fie atras de IndyCar alături de prietenul său James Hinchcliffe. Sunt șanse ca britanicii de la Carlin să promoveze din Indy Lights și alte echipe și-au manifestat interesul față de noile aerokit-uri.

Urmează trei săptămâni de pauză, apoi la finele lui august sunt programate ultime două curse pe oval (Pocono și Gateway). În septembrie, la Watkins Glen și Sonoma se va trage linie după un sezon entuziasmant. Chevrolet a obținut 7 victorii, față de 6 pentru Honda. Pentru motoristul american, toate aceste succese au venit de la piloții Penske, în timp ce Ganassi și Andretti n-au învins decât o singură dată în 2017.

Foto: freepik