honda-mclaren

sursa foto: www.racingfanatic.net

Producătorul japonez de motoare va reveni oficial în Formula 1 începând cu sezonul 2015 alături de McLaren, dar își pregătește deja intens terenul, mai ales în condițiile în care echipa a avut rezultate dezamăgitoare în actualul sezon. Nick Fry, CEO al Honda F1 Team, a declarat că în curând cel puțin o figură reprezentativă din F1 se va alătura echipei. Presa a profitat intens de declarațiile relativ criptice ale lui Fry pentru a lansa numeroase speculații pe tema mutărilor pe care le vor face japonezii pentru sezonul 2015.

În contextul în care monoposturile McLaren suferă la capitolul performanță, este lesne de de înțeles că o mutare importantă va fi făcută în cadrul departamentului tehnic. De altfel, Nick Fry a confirmat deja că a angajat ajutoare pentru actualul director tehnic, Shuhei Nakamoto, pentru ca acesta să se poate concentra pe capitolele importante la care monopostul McLaren trebuie să fie îmbunătățit pentru a reduce ecartul de performanță față de concurență înaintea sezonului 2015, când și motoarele Honda intră în ecuație. O mutare deja confirmată este cea a specialistului în aerodinamică Loic Bigois, care a părăsit echipa Williams și și-a început activitatea în cadrul departamentului de aerodinamică al McLaren.

Presa nu se sfiise să anunțe și eventuala venire a unuia dintre cei mai respectați ingineri și team manageri din F1 la McLaren, Ross Brawn, însă, se pare că șansele ca această mutare să se materializeze sunt zero, după ce Brawn a primit o ofertă de nerefuzat din partea celor de la Ferrari. Acest lucru nu i-a descurajat deloc pe cei de la Honda, iar în prezent zvonurile indică faptul că japonezii au două ținte importante în curtea celor de la Red Bull. Adrian Newey, directorul tehnic al echipei campioane mondiale ar fi principala țintă a celor de la Honda, deoarece experiența sa ar garanta dezvoltarea unui monopost performant. Deși Red Bull a declarat că “pentru moment” Newey va rămâne la Red Bull, este greu de crezut că acesta ar putea refuza o ofertă financiară excelentă din partea celor de la Honda, dublată de provocarea dezvoltării unui alt monopost care să aibă șanse la titlul mondial. De altfel, Peter Prodromou, fost director al departamentului aerodinamică al Red Bull, și un apropiat al lui Newey, a semnat deja un contract cu McLaren pentru viitorul sezon, așa că există un precedent.

La capitolul piloți, se pare că Honda dorește un pilot de referință, cu potențial de a deveni campion mondial. Cum Jenson Button este un fost campion mondial, ajuns însă într-un punct al carierei în care dorința de a cuceri un nou titlu nu este capitală, japonezii vor un nume mare alături de care să evolueze tânărul și talentatul Kevin Magnussen. Se pare că Magnussen are șanse mari să rămână la McLaren în 2015, însă evoluțiile sale inconstante i-au determinat pe japonezi să realizeze importanța aducerii unui pilot experimentat care și-a confirmat deja valoarea. Acest pilot ar fi nimeni altul decât campionul mondial en-titre Sebastian Vettel. Honda speră să-l ademenească pe german cu un salariu frumos, dar și cu perspectiva de a putea continua colaborarea cu Newey. Honda ar avea șanse mari să reușească această mutare mai ales în contextul în care Vettel este frustrat de lipsa de performanță a monopostului său în acest sezon și simte că nu mai este răsfățatul echipei, deoarece coechipierul Daniel Ricciardo a reușit rezultate mai bune cu același monopost. Dacă în ecuație ar intra și aducerea de la Red Bull a lui Christian Horner, team principal al Red Bull și un foarte bun prieten al lui Vettel, mutarea lui Vettel în curtea McLaren ar fi aproape sigură.

Foto: freepik