Conform unui raport citat de publicația Automotive News Europe, Ministrul Transporturilor din Germania, Alexander Dobrindt, analizează măsuri suplimentare de susținere și promovare a mașinilor electrice. Planul lui Dobrindt vine pe fondul scandalului imens legat de emisiile de noxe ale mașinilor diesel din grupul Volkswagen.

Scandaului “Dieselgate”, așa cum a fost el numit în presa mondială, a reaprins dezbaterea privind nevoia de a accelera popularizarea mașinilor cu propulsie electrică. Dieselul, ca alternativă puțin poluantă în gama motoarelor termice, a suferit fără doar și poate o lovitură puternică de imagine.

Astfel, guvernul german și-a stabilit un obiectiv foarte ambițios: să pună pe drumurile din Germania 1 milion de mașini electrice până în 2020. Obiectivul însă pare greu de atins în condițiile în care vânzările de automobile electrice în Germania (cea mai mare piață de automobile din Europa) au atins doar cifa de 19,000 de unități anul trecut. Citând surse din cadrul guvernului federal, publicația Rheinische Post susține că Dobrindt examinează posibilitatea de a construi încă 10,000 de stații de reîncărcare pentru mașini electrice. Costul unui astfel de program s-ar ridica la aproximativ 100 de milioane de euro, fondurile urmând să provină atât de la stat cât și din mediul privat.

Mulți șoferi germani își doresc o mașină electrică, dar sunt descurajați de autonomia redusă a acestor automobile și evident de penuria de stații de reîncărcare. La finalul lui 2014, în Germania existau doar 2400 de stații de reîncărcare dintre care doar 100 sunt puncte de încarcare rapidă. Suplimentarea numărului de stații cu 10,000 de noi stații de reîncărcare ar rezolva cu siguranță această problemă.

În urma scandalului emisiilor mașinilor diesel din grupului VW, presiunea asupra guvernului german a crescut, multe părți solicitând fie adoptarea unor cote obligatorii de mașini electrice, fie îmbunătățirea considerabilă a subvențiilor acordate pentru achiziționarea acestui tip de automobile.

Foto: freepik