LUCAS DI GRASSI A MAI RECUPERAT TEREN FAȚĂ DE SEBASTIEN BUEMI ÎN CURSELE DE CASĂ ALE ECHIPEI ABT AUDI, ÎNSĂ VEDETA WEEKENDULUI A FOST FELIX ROSENQVIST.

După un debut de sezon în care părea inevitabilă o revalidare a titlului pentru Sebastien Buemi, o mică sincopă în Mexic l-a readus în cărți pe Lucas di Grassi. Următoarea răsturnare s-a produs la Paris, unde brazilianul a abandonat și a cincea victorie a rivalului său l-a pus la adăpostul unui ecart de 43 de puncte la jumătatea sezonului. Acestea erau datele problemei înaintea revenirii pe aeroportul Tempelhof, unde se mai disputase etapa berlineză în stagiunea inaugurală. Traseul era oarecum atipic pentru Formula E: fără șicane improvizate de kartodrom, dar cu viraje interesante ce permiteau mai multe trase. Asta le surâdea unor piloți precum Rosenqvist, Vergne sau Lopez.

ZIUA 1

Cărțile s-au amestecat foarte bine în antrenamente și calificări, unde piloți și echipe de top au rămas cu întrebări fără răspuns referitor la lipsa de ritm. Lucas di Grassi a reușit în extremis să intre în Super Pole alături de perechile DS Virgin și Mahindra, apoi a răsturnat ierarhia grație unui tur ireproșabil care i-a adus pole-ul și trei puncte esențiale. Bonus pentru pilotul Abt Audi în cursa de casă era contraperformanța lui Buemi, abia în linia a șaptea pe grilă, alături de celălalt campion al seriei, Nelsinho Piquet.

Marea amenințare pentru di Grassi nu era nici colegul de primă linie Pechito Lopez, nici determinatul Jean-Eric Vergne, ci perechea Mahindra. Rosenqvist și Heidfeld l-au surclasat pe primii metri pe Lopez și s-au ținut aproape de liderul întrecerii până la jumătatea întrecerii. În turul 22, Rosenqvist a cules roadele unei gestiuni superioare a resurselor de energie electrică, reușind să treacă ușor de monopostul Abt Audi, înainte ca ambii să se îndrepte către boxe. Rolurile s-au inversat, însă di Grassi nu a fost în măsură să-l atace pe suedezul care a adus un prim succes pentru gruparea indiană asistată de Campos Racing.

Nick Heidfeld a completat o zi minunată pentru Mahindra cu clasarea sa pe 3, înaintea lui Lopez și Vergne, care nu au mai contat în lupta pentru podium după schimbul obligatoriu de monoposturi. Francezul nici măcar nu și-a putut păstra punctele aferente locului al cincilea, fiind penalizat cu 5 secunde pentru unsafe release. Beneficiarul putea fi Sebastian Buemi, care a limitat daunele la capătul unei curse în care a depășit cu mare grijă piloți incomozi, precum Sam Bird sau Daniel Abt. Însă elvețianul a fost găsit cu presiunea în pneuri sub limitele admise, ceea ce a antrenat descalificarea sa din prima manșă.

ZIUA 2

Scenariul s-a repetat duminică: Felix Rosenqvist a fost cel admis in extremis în Super Pole, unde s-a dezlănțuit și a semnat timpul de pole. Încă o dată am avut doar unul dintre cei doi pretendenți la titlu în această ultimă fază a calificărilor, Buemi fiind de această dată în prima linie, în timp ce di Grassi reușise doar al șaptelea timp. Din linia a doua urmau să plece echipierii DS Virgin, pe urmele lor fiind Vergne și Turvey.

Dacă în top 6 nu s-a produs nicio modificare după start, Nick Heidfeld a început să progreseze rapid de pe ultimul loc până în apropierea zonei punctelor. Oliver Turvey a cedat apoi câteva poziții în dauna lui di Grassi și Abt, piloții Audi fiind apoi în urmărirea adversarilor de la DS Virgin. Felix Rosenqvist n-a avut mari emoții în a-și păstra prima poziție în fața lui Buemi, însă totul s-a dat peste cap la boxe, unde echipa l-a scos chiar în calea colegului Heidfeld.

Oficialii au dictat o penalizare aspră, care nu a avut în acest sezon aceeași consistență în toate cazurile similare. Suedezului i-au fost adăugate 10 secunde la timpul total, ceea ce l-a promovat pe Buemi pe primul loc. Elvețianul a gestionat inteligent finalul de cursă: nu l-a presat pe Rosenqvist, pentru ca suedezul să nu piardă timp în raport cu di Grassi. Misiune îndeplinită: pilotul Mahindra a păstrat ecartul și a încheiat pe 2, intercalându-se între cei doi rivali la titlu. Daniel Abt a sosit al patrulea, chiar în spatele coechipierului său. Grupul al doilea a fost condus de Jean-Eric Vergne, care nu a putut rezista la infinit în fața mașinilor mai rapide, cedând locul al cincilea lui Pechito Lopez. Sam Bird și Nicolas Prost nu au mai găsit și ei breșa în defensiva francezului.

Buemi a pierdut așadar puncte în prima zi, însă e.dams și-a arătat calitatea și a găsit soluții pentru un ritm superior în cea de-a doua manșă. Astfel, elvețianul a mai pus ceva distanță în raport cu Lucas di Grassi, înaintea curselor nord-americane. Sezonul actual mai programează două weekenduri cu câte două manșe, la New York (15-16 iulie) și Montreal (29-30 iulie). După două treimi de stagiune completate, între primii doi sunt acum 32 de puncte, iar Felix Rosenqvist a urcat pe 3 la general în dauna lui Nico Prost. Renault e.dams păstrează 58 de puncte avans în ierarhia constructorilor, iar Abt Audi vede cum Mahindra se apropie și țintește poziția a doua.

Articol preluat de pe pitstops.ro

Foto: freepik