99,9% A DEVENIT RAPID 100% ÎN CEEA CE PRIVEȘTE TITLUL PENTRU LANDO NORRIS, APOI ATENȚIA S-A MUTAT PE LUPTA MAI ECHILIBRATĂ PENTRU POZIȚIA SECUNDĂ, ACONTATĂ DE JUNIORUL BMW JOEL ERIKSSON.

Callum Ilott a fost cel mai rapid în ambele sesiuni de calificări ale etapei a zecea, singura sa scăpare fiind al doilea cel mai rapid tur din Q2, care n-a fost suficient de bun pentru a-l devansa pe Gunther. Doar trei monoposturi Prema au fost în avanposturi pe grile, excepția fiind Mick Schumacher, care a ratat astfel șansa de a recupera terenul ce-l separa de o clasare la general în top 10. Devlin DeFrancesco a revenit pe monopostul Carlin după evoluțiile de la Spielberg, iar din puternica serie de Formula 4 germană au debutat în eșalonul superior atât campionul Juri Vips, cât și al treilea clasat, Felipe Drugovich. Vips a fost chemat în ultimul moment, pe fondul rațiunilor medicale ce l-au privat pe Petru Florescu de finalizarea sezonului alături de Motopark, grupare cu care românul a concurat la Nurburgring și pe Red Bull Ring.

CURSA 1

Lando Norris ne-a adus aminte de starturile mai modeste din debutul sezonului, în urma polemanului Ilott urcând imediat Joel Eriksson. Suedezul n-a stat mult pe gânduri și a trecut la conducere, lăsându-i pe cei doi britanici să se încurce reciproc în beneficiul lui Ferdinand Habsburg. Pentru Eriksson a fost cea de-a șaptea victorie stagională și a treia la rând. Norris a revenit după câteva tururi asupra colegului său de la Carlin și a recuperat astfel poziția a doua, certificând matematic obținerea titlului. Este pentru prima oară din 2010 încoace când Prema nu dă campionul într-un sezon european de Formula 3. Lando nici n-avea nevoie de puncte, atâta timp cât Gunther nu obținea victoria. Iar germanul, plecat doar de pe 12, a încheiat pe 10, dovedind încă o dată că nu iese la rampă atunci când miza este foarte ridicată. Ritmul Prema din calificări nu s-a oglindit în cursă, Ilott chinuindu-se să nu piardă poziția a patra în detrimentului lui Daruvala, iar Zhou și Mick Schumacher fiind în afara punctelor.

CURSA 2

Echipa italiană a găsit soluții pentru a-și păstra cele trei mașini din fruntea grilei pe aceleași locuri la finele manșei secunde, scurtată la 31 de minute după ce Mawson a calat la primul start. Ilott a învins, urmat de Gunther și Zhou, cei trei garantând astfel obținerea ”premiului de consolare” pentru Prema – titlul echipelor, care nu le-a lipsit niciodată din palmares de când există actualul format FIA F3. Lando Norris a scăpat de presiune și a încercat un atac optimist în acul de păr, fiind aruncat până pe 13, de unde nu a putut reveni în zona punctelor. Miza ultimei manșe era însă titlul de vicecampion: Eriksson a încheiat pe 4 și se bucura de 12 puncte avans în raport cu Gunther.

CURSA 3

Trei luni și jumătate au trecut de când Maxi Gunther câștiga ultima sa rundă în campionat, la Norisring. Un nou succes a venit la final de an – germanul a făcut ceea ce ținea de el și a așteptat sosirea lui Eriksson. Suedezul a urcat de pe 5 pe 4 pe fondul startului slab al lui Ilott, apoi în tururile 2 și 3 a trecut de Hughes, respectiv Zhou. Astfel, și-a asigurat poziția secundă atât în cursă, cât și la general. Lando Norris a încercat din răsputeri să încheie ultima sa cursă în acest campionat pe podium, dar chinezul Zhou a fost o nucă prea tare de această dată.

Chiar dacă ierarhia europeană a fost definitivată, pentru majoritatea protagoniștilor urmează cea mai importantă competiție de Formula 3 din an, cea de pe străzile din Macau. Un pluton mult mai numeros și mai valoros va fi prezent în Asia, fiind așteptate anunțuri de profil înalt în această perioadă. Cvartetul care a dominat stagiunea va ataca victoria, apoi vom afla care este următorul pas în cariera fiecăruia. Cel mai probabil, duelurile lor vor continua în Formula 2. Un lucru e cert: McLaren și BMW au pariat inspirat, pe două diamante care au totalizat 16 victorii din 30 posibile!

Articol preluat de pe pitstops.ro

Foto: freepik