Lewis Hamilton și-a convertit pole position-ul în victorie în Marele Premiu al Ungariei, mărindu-și avansul din clasamentul piloților.

În final a fost o victorie fără emoții pentru pole-man. Hamilton a plecat curat de pe grila de start, s-a instalat la conducere cu ușurință și a gestionat cursa fără probleme în ciuda tacticii diferite încercate de rivalul său, Sebastian Vettel. A fost a șasea victorie a lui Hamilton în Ungaria.

Germanul de la Ferrari a plecat în Marele Premiu pe un set de pneuri soft, mai lente, în ideea de a-l amenința pe pilotul Mercedes în ultima parte a cursei. Calificările care au avut loc pe circuitul umed au făcut ca fiecare echipă să aleagă orice set de pneuri la start, iar Vettel și Sainz au fost singurii din top 10 care au ales diferit față de restul lumii.

Poate că Vettel ar fi avut o șansă mai concretă la victorie dacă Ferrari nu ar fi pierdut 2 secunde la boxe odată cu intrarea germanului în turul 39. Hamilton oprise pentru schimbul de pneuri 14 tururi mai devreme, trecând pe soft-uri de pe ultrasoft-urile pe care le-a avut la start. Vettel ar fi putut porni în urmărirea lui Hamilton în cazul în care oprirea sa ar fi fost una rapidă, însă s-a văzut ieșind pe circuit în urma lui Valtteri Bottas, coechipierul lui Hamilton de la Mercedes făcându-i viața mai ușoară britanicului.

Deși a rulat pe pneuri mai rapide, Vettel nu s-a putut apropia suficient încât să încerce să-l depășească pe finlandez, astfel încât Bottas a rămas în față pentru moment. În urma sa, Kimi Raikkonen l-a ajuns din urmă pe coechipierul său cu zece tururi înainte de final, iar lucrurile s-au precipitat.

Vettel și-a încercat norocul în turul 65, reușind o ieșire mai bună din primul viraj în fața lui Bottas. Finlandezul a încercat să revină în următoarea perioadă de frânare, făcând însă contact cu spatele monopostului lui Vettel. Raikkonen a urcat pe locul 3, iar cursa lui Bottas, rămas fără o parte din aripa față, avea să mai aducă un incident.

Articol oferit in colaborare cu pitstops.ro

Foto: freepik