O victorie de palmares reușită de Sebastian Vettel într-o cursă controlată excelent din frunte care se datorează foarte mult startului și unui Ferrari superior în sectorul secund al circuitului, mai spală din rușinea unor erori bizare comise de Scuderie în a doua jumătate a sezonului. Cam asta a fost, într-o frază, povestea GP-ului din Brazilia dar, de fapt, mai sunt multe de spus.

Cursă. Cum s-a impus Vettel pe un teritoriu tradițional Mercedes

Niciodată în acest sezon nu au fost atât de apropiate performanțele celor două monoposturi de vârf ale lui 2017, cel mai mic amănunt fiind decisiv în lupta pentru supremație. De data asta diferența între victorie și locul primului pierzător a făcut-o cel de la volan. O performanță măsurată, perfect executată, fără a pune o jumătate de roată în afara pistei i-a adus lui Sebastian Vettel a 47-a victorie din carieră. A fost cel mai muncit success al său din acest sezon.

Trei elemente esențiale au conturat Victoria Ferrari din Brazilia: startul, pilotajul lui Vettel și pitstop-ul excelent.

La Interlagos, plecarea de pe partea curată a pistei nu oferă avantajul usual datorită asfaltului abraziv și cu aderență sporită ce oferă astfel o șansă și celor porniți din poziții pare. Bottas n-a mai reușit de data sta nebunia la limita regulamentului de pe Red Bul Ring și nici nu a mai încercat să anticipeze startul, dar plecarea sa inițială a fost mai bună decât a Ferrari-ului cu nr.5. Dar după ce a dat drumul la ambreiaj, mașina a început să patineze trenul spate, la trecerea prin treptele inferioare roțile nu și-au recăpătat decât parțial aderența. Exact de asta avea nevoie un pilot mai incisiv, precum Vettel, pentru a prelua comanda.

La capătul a 71 de tururi aparent anoste, situația s-a strâns la final, cele patru mașini ale echipelor Ferrari și Mercedes terminând în mai puțin de 6 secunde. Plecat de pe linia boxelor după ce nu a stabilit un timp cronometrat în calificări, Lewis Hamilton a pus presiune pe Kimi Raikkonen în tururile finale, cei doi duelându-se pentru ultima treaptă a podiumului.

Un loc 3 ar fi fost poate meritat pentru britanic, care a făcut o cursă de recuperare excelentă, însă finlandezul a reușit să se mențină pe podium. Puțin în fața sa, coechipierul său, Vettel, trecea linia de sosire victorios. Germanul a reușit la rândul său să-l țină la distanță pe celălalt pilot Mercedes, Valtteri Bottas, care a încheiat al doilea.

Startul a fost în final momentul care a decis cursa, Vettel având o plecare mai bună de pe grila de start. Atacul său pe interiorul primului viraj a fost riscant, însă Bottas a evitat contactul și a cedat conducerea cursei. Finlandezul nu avea să mai conteste prima poziție, deși diferența din fruntea cursei s-a menținut în jurul a 2 secunde.

Raikkonen a avut o cursă solitară până în final, când Hamilton l-a ajuns din urmă la capătul recuperării sale. Pentru britanic a fost însă puțin prea târziu. În ciuda cursei excelente făcute, campionul mondial a părut dezamăgit că nu a putut urca pe podium în Brazilia.

O altă cursă de recuperare a fost făcută de Daniel Ricciardo. Plecat de pe poziția 14 și răsucindu-se în primul tur, australianul și-a croit drum până pe locul 6 la final. În fața sa, Max Verstappen a terminat pe 5 într-o zi în care Red Bull nu a avut forța de a contesta supremația celor două echipe rivale.

Ceva mai în spate, Felipe Massa și Fernando Alonso au fost cuprinși într-un duel ce a avut loc de-a lungul întregii curse. Brazilianul și-a depășit fostul coechipier în primul tur, după care a reușit să se mențină pe locul 7 în partea de final a cursei. La ultima sa cursă în țara natală, Massa a oferit un moment emoționant, reușind să încheie Marele Premiu cu un rezultat bun pentru Williams. Sergio Perez s-a clasat în imediata apropiere a lui Alonso, iar ultimul punct pus în joc a fost câștigat de Nico Hulkenberg.

Al doilea pilot Renault, Carlos Sainz, a terminat pe locul 11, cu Pierre Gasly, Marcus Ericsson, Pascal Wehrlein, Romain Grosjean și Lance Stroll fiind restul celor care au terminat cursa.

Stoffel Vandoorne și Kevin Magnussen au ieșit din joc în primul tur într-un accident ce a avut loc în S-ul Senna – același loc în care Ricciardo a suferit micul incident. Esteban Ocon a abandonat la rândul său – pentru prima dată după 27 de curse terminate la rând – după ce Grosjean l-a acroșat în virajul 6 al primului tur, în timp ce Brendon Hartley a semnat ultimul abandon al cursei, echipa Toro Rosso cerându-i să retragă mașina la boxe.

Articol oferit in colaborare cu pitstops.ro

Foto: freepik