Lewis Hamilton a câștigat Marele Premiu al Bahrainului la capătul unei curse spectaculoase pe care Charles Leclerc a pierdut-o dramatic și nemeritat.

Pentru Mercedes, a doua cursă a sezonului a adus piloților ei o nouă prezență pe primele două locuri ale podiumului, dar de data asta, ghinionul i-a tras în mod evident pe rivalii de la Ferrari în jos. Lewis Hamilton a fost urmat la mare distanță de Valtteri Bottas, ambii trecând de un Charles Leclerc rămas fără putere în ultimele tururi înainte ca Safety Car-ul să neutralizeze ultimele secvențe și să-l cruțe pe pilotul Ferrari de căderea de pe podium.

Monegascul plecat din pole-position s-a instalat la conducere după câteva tururi haotice și a controlat cursa fără mari emoții până când o problemă mecanică l-a făcut să încetinească cu ceva mai mult de zece tururi rămase. Hamilton a profitat atât de problema lui Leclerc, cât și de greșeala lui Sebastian Vettel, care s-a răsucit într-un duel cu britanicul, și a câștigat, fiind acum la un singur punct în spatele coechipierul său în fruntea clasamentului general.

Cursa se anunțase una entuziasmantă și așa a și fost în mare parte a ei. Leclerc a pornit foarte lent și s-a regăsit pe poziția a treia după două tururi, însă și-a regăsit ritmul rapid, trecând de Bottas și mai apoi de Vettel pe exteriorul primului viraj. Monegascul s-a distanțat în frunte, în timp ce Hamilton și Vettel s-au duelat în mai multe rânduri pentru poziția a doua, în fața unui Bottas evident mai lent decât cei din frunte.

Germanul a cedat în final când campionul mondial en-titre l-a depășit la intrarea în virajul patru, pierzând puntea spate și răsucindu-se. Vettel a intrat apoi la boxe pierzându-și aripa față, căzând până pe locul 9 înainte de a-și croi drum înapoi până pe locul 5. Problemele Ferrari s-au accentuat însă când Leclerc a semnalat probleme mecanice la unitatea sa de putere, iar câteva tururi mai târziu Hamilton trecea la conducere fără probleme.

În final Bottas a urcat pe locul secund, iar Leclerc – care a obținut punctul pentru cel mai rapid tur al cursei – ar fi ratat chiar și podiumul dacă Marele Premiu nu ar fi fost neutralizat cu Safety Car ca urmare a abandonului aproape concomitent ale celor două mașini Renault. Max Verstappen a trecut linia de sosire al patrulea, cu Vettel al 5-lea.

Lando Norris a obținut un loc 6 foarte bun pentru McLaren, fiind cel mai bine plasat pilot într-o luptă entuziasmantă de la mijlocul clasamentului. Britanicul a avut ocazii numeroase să-și arate talentul, trecând linia de sosire în fața lui Kimi Raikkonen de la Alfa Romeo. Pierre Gasly a făcut o nouă cursă dezamăgitoare în a doua mașină Red Bull, dar a acumulat punctele puse în joc pentru locul al 8-lea, iar Alexander Albon a obținut primul său top 10 în Formula 1 la bordul mașinii Toro Rosso. Sergio Perez de la Racing Point a completat locurile din puncte.

Antonio Giovinazzi a fost singurul alt pilot care nu a fost întrecut cu un tur de câștigător, în timp ce în urma sa au fost clasați Daniil Kvyat, Kevin Magnussen, Lance Stroll, George Russell și Robert Kubica.

Alături de piloții Renault, și de Carlos Sainz – care au fost clasați finalmente deși nu au încheiat cursa, Romain Grosjean a fost singurul abandon, francezul neputând continua mult timp după un incident din primele viraje.

Articol oferit in colaborare cu pitstops.ro 

Foto: freepik