Cadillac a fost întotdeauna o marcă sinonimă cu stilul, calitatea și prestigiul automobilistic în SUA. În 1968, marca premium din portofoliul GM  atingea cele mai bune cifre de vânzări din istorie, peste 200,000 de unități anual.

Între timp, popularitatea mărcii a scăzut exponențial chiar și pe piața din SUA iar în 2013 vânzările au scăzut cu 6,5% atingând cifra de 171,000 de unități deși piața automobilelor de lux a crescut foarte mult la nivel global. Cadillac pare a fi rămas o marcă exclusivistă căutată de americanii puriști care își doresc altceva. Concomitent, rivalii germani precum BMW, Audi sau Mercedes și cei japonezi precum Lexus sau Infinity, domină segmentul premium la nivel global împărțindu-și profiturile uriașe generate de vânzîrile din această clasă.

cadilac

În acest context, compania mamă GM a anunțat că vrea să relanseze Cadillac sub forma unei divizii independente în cadrul grupului care să dispună de propriile echipe de marketing, dezvoltare de produs și management. Până și sediul Cadillac va fi mutat din întunecatul Detroit în sofisticatul New York (în cartierul exclusivist SoHo). GM va investi nu mai puțin de 12 miliarde de dolari în noile modele Cadillac lansate în următorii cinci ani, un efort fără precedent în istoria mărcii. Săptămâna trecută, Cadillac a dezvăluit primul rezultat al acestui efort, noul CT6, sedanul port drapel al mărcii, construit pentru a concura cu greii clasei: Mercedes S Class ș BMW seria 7. Care poate fi atuul Cadillac în lupta cu cele mai bune mașini din segment? Directorul de marketing al Cadillac, Uwe Ellinghaus, afirmă că CT6 poate avea succes tocmai pentru că nu-și copiază rivalii germani: “Lumea nu are nevoie de încă o limuzină germană de lux. Trebuie să fim diferiți. Reclamele Cadillac din alți ani prezentau mașinile noastre pe Autobahn. Dar noi vrem să capturăm spiritul american în designul și performanțele mașinii.” Interesant este faptul că Ellinghaus a venit tocmai de la rivalul german BMW.

Analiștii din industrie spun însă că lupta cu liderii germani ai segmentului este o mișcare îndrăzneață care va necesita mult timp și resurse financiare semnificative. Americanii încearcă să vândă rețeta tradițională a excelenței automobilistice: design, inginerie și performanțe, adică exact ceea ce fac de 100 de ani. Chiar și la nivelul motorizărilor avem o rețetă tradițională, cel mai puternic motor fiind unul termic, un V6 bi-turbo de 3 litri pe benzină, americanii nefiind deocamdată interesați de piața automobilelor hibride sau electrice. În acest condiții, întrebarea este: poate oare Cadillac să devină o alternativă credibilă la automobilele germane?

Foto: freepik