devel sixteen masina

sursa imagine: automotive87.blogspot.com

Nu mai miră pe nimeni că opulența milionarilor din Golf a atins cote de neimaginat și nu ar fi prima oară când megalomania acestora se manifestă într-un mod nefericit și în lumea automobilelor. După ce și-au decorat casele cu aur și pietre prețioase care de care mai scumpe, următoarele „victime” ale simțului estetic îndoielnic al bogătașilor din Arabia Saudită sau Emiratele Arabe au fost evident automobilele.

Vopsite cu lacuri aurite, vopsea pentru avioane, împodobite cu diamante sau cristale Swarovski sau, pentru o notă aparte de stil, purtând numele proprietarilor, multe automobile de lux au intrat în galeria kitschului contemporan după ce au suferit (și la propriu și la figurat) modificări greu de imaginat. Pentru că individualizarea (ce eufemism!) modelelor de serie nu mai era de ajuns, milionarii și miliardarii din Golf s-au gândit că este cazul să treacă granița dinspre estetică spre tehnologie și să creeze modele noi și…originale. Intră așadar în scenă la Salonul Auto de la Dubai modelul supersport Devel Sixteen. Dacă numele modelului nu v-a stârnit un zâmbet (o combinație nefericită între o variantă a cuvântului Devil și o aluzie la numărul de cilindri ai motorului – 16) atunci numele companiei producătoare va reuși cu siguranță să vă stârnească hohote de râs: Defining Extreme Vehicles Car Industry L.L.C.

Finanțatorii săi arabi susțin că Devel Sixteen va reinventa categoria supercarurilor. Noi spunem: Ferească Dumnezeu! Cum își propune Devel Sixteen să redefinească industria vehiculelor supersport: printr-un design extrem (se putea fără?) și performanțe nemaiauzite. Conform producătorului său, Devel Sixteen produce 5000 de cai putere (nu, nu am adăugat din greșeală un zero în plus) din motorul său cu 16 cilindri și atinge o viteză de top de 560 de km/h, sprintul de la 0 la 100 km realizându-se în doar 1,8 secunde. Sună incredibil, nu? Totuși există mai multe semne de întrebare. Un producător foarte puternic ca Volkswagen care a investit miliarde de euro în modelul Bugatti Veyron a reușit să scoată cu mari eforturi 1000 de cai putere dintr-un motor W16 supraalimentat cu patru turbine, fără ca acest motor să se dezmembreze după fiecare utilizare. Doi ani mai târziu, VW a adaugat 200 de cai putere în arsenalul lui Veyron, într-un exercițiu de imagine care a costat grupul pierderi de miliarde de dolari. Pentru ca Veyron să poată parcurge un traseu fără ca șoferul său să-l conducă terorizat de perspectiva exploziei unei anvelope și lansării mașinii pe orbită, s-au efectuat mii de ore de teste și s-au realizat anvelope speciale care să reziste condițiilor extreme de exploatare. Pentru viteza maximă la care se spune că ar ajunge Devel Sixteen, nu există în lume anvelope omologate (nici măcar pentru cursele de Formula 1) așa că ne întrebăm cum ar putea atinge acest (hai să fim indulgenți) autovehicul 560 km/h (viteză la care s-ar putea parcurge aproape două terenuri de  fotbal la fiecare secundă).

Site-ul producătorului lui Devel Sixteen proclamă deja începutul unei noi ere în istoria automobilului: “Masina a fost realizată cu pasiunea de a transforma Devel Sixteen într-o legendă în istoria super mașinilor“. “Pasiunea” s-a transpus și în designul acestui automobil care pare o copie nereușită a unui Koenigsegg, cu o parte frontală copiată în cel mai nefericit mod de la Lamborghini Veneno. În ansamblul său, Devel Sixteen aduce cu un Batmobil realizat într-o fabrică de jucării China după o beție cruntă. Dacă lui Batman i-ar fi rușine să se urce într-un asemenea automobil, producătorii săi nu s-au sfiit să investească bani în promovarea sa la salonul auto din Dubai. Sperăm din tot sufletul că acest automobil cu performanțe neverosimile este doar cel mai recent exercițiu dintr-un lung șir de artificii menite să genereze publicitate pentru emiratul Dubai. Oricum, dacă nu va putea fi produs și comercializat, conceptul Devel Sixteen ar putea avea oricând o carieră strălucită în rolul de vehicul de deszăpezire datorită aripii deportante față. Păcat că în Dubai nu prea ninge…

Foto: freepik