Portul Los Angeles a primit recent un grant in valoare de 51 de milioane de dolari din partea California Air Resources Board (Consiliul Californian pentru Resurse Aeriene) in vederea lansarii unui proiect de transport electric, pe baza de hidrogen, cu zero emisii.
Beneficiind de sprijin din partea Toyota, Kenworth si Shell, POLA (Port of Los Angeles) va infiinta o retea tehnologica fuell cell – electric pentru transportul de marfuri, de la tarm catre spatiile de depozitare – conceptul “shore to store”.

Proiectul va include 10 camioane grele electrice fuel cell pe baza de hidrogen, cu zero emisii, 2 noi statii de alimentare cu hidrogen pentru camioane grele si 4 echipamente de manipulare a incarcaturii, si ele cu zero emisii.
Grantul acordat de California Air Resources Board (CARB) se adreseaza proiectului ZANZEEF – Echipamente de Transport cu Zero si Aproape Zero Emisii. Costul total al proiectului pentru aceasta faza initiala este de 82.568.872 USD, partenerii oferind 50.2% din total, sau 41.446.612 in cofinantare.

Echipamente de transport cu zero emisii

Proiectul Echipamente de Transport Zero si Aproape Zero Emisii – propus cu sprijin din partea Toyota, Kenworth si Shell – ofera un plan “shore to store” la scara mare si un cadru tehnologic bazat pe tehnologia electrica fuell cell pentru echipamente de transport in operatiuni structurale pentru deplasarea viitoare a marfurilor. Initiativa va contribui la reducerea emisiilor cu 465 de tone metrice de gaze cu efect de sera si 0.72 tone cantarite de NOx (oxizi de azot), ROG (gaze organice reactive) si PM 10 (particule in suspensie).
Proiectul Echipamente de Transport cu Zero si Aproape Zero Emisii face parte din initiativa Investitii Californiene in Climat, o initiativa la nivel de stat care investeste miliarde de dolari, reducand emisiile de gaze cu efect de sera, consolidand economia si imbunatatind sanatatea publica si calitatea mediului – mai ales in comunitatile dezavantajate.
“Portul Los Angeles arata lumii ca nu trebuie sa alegem intre gestionarea mediului si cresterea economica – iar aceasta finantare va contribui la popularizarea transportului de marfuri cu zero emisii”, spune primarul Los Angeles – ului, Eric Garcetti. “Sunt recunoscator CARB pentru aceasta investitie in Portul American, in drumul nostru catre un viitor mai sustenabil” a mai adaugat oficialul.
“Acest grant in cofinantare din partea programului de Investitii Californiene in Climat al celor de la CARB este un sprijin extreme de necesar pentru dezvoltarea si comercializarea urmatoarei generatii de echipament portuar curat si camioane de transport pe distante scurte, ca si a infrastructurii care sa sustina acest lucru” este de parere directorul executiv al portului, Gene Seroka. “Acest grant finanteaza o colaborare publica-privata reprezentativa pentru implicarea noastra in a fi creatorii unei piete prin tehnologie colaborativa si dezvoltarea infrastructurii de combustibil, cu lideri din industrie, asa cum sunt Toyota, Kenworth si Shell”.
Portul Los Angeles, care a devenit liderul maritim global in ceea ce priveste tehnologia vizand pragul de zero si aproape zero emisii, va dezvolta proiectul in cateva faze distincte, in ultima instanta cuprinzand actiuni in California de Sud, zona Central Coast si Merced County.
Faza initiala este proiectata sa declanseze saltul catre o noua clasa de vehicule de transport de marfuri, care sa reduca emisiile, in anumite comunitati dezavantajate.

Fazele proiectului

-Zece noi camioane electrice fuel cell pe hidrogen, Clasa 8, zero emisii, pe platforma Kenworth T680 vor fi dezvoltate ca urmare a unei colaborari intre Kenwoth si Toyota, pentru a deplasa marfurile din porturile din Los Angeles prin bazinul Los Angeles, ca si in locatii din insule precum Riverside County, Portul Hueneme si apoi Merced. Camioanele vor fi operate de Toyota Logistics Services (4), United Parcel Services (3), Total Transportations Services Inc. (2) si de Southern Counties Express (1).
-Doua noi statii de alimentare cu hidrogen pentru camioane grele vor fi dezvoltate de catre Shell in Wilmington si Ontario, California. Noile statii se vor alatura unui numar de alte 3 statii localizate in bazele Toyota din jurul Los Angeles-ului, pentru a forma o retea integrata de cinci statii de alimentare cu hidrogen pentru camioane grele. Impreuna, ele vor furniza multiple surse de hidrogen in regiune, inclusiv peste 1 tona de hidrogen 100% regenerabil la statia pentru masini grele operata de Shell, ceea ce va permite transportul de marfuri cu zero emisii.
Statiile alimentate de catre Air Liquide la Toyota Logistics Services din Long Beach si Toyota Technical Center din Gardena vor servi ca locatii importante de cercetare si dezvoltare.
-Utilizarea extinsa a tehnologiei zero emisii pentru echipamentele off-road si de depozitare, inclusiv primele doua tractoare care vor fi operate de Portul Hueneme, ca si utilizarea extinsa a stivuitoarelor cu zero emisii la depozitul din port al Toyota.
“Toyota considera ca tehnologia electrica fuel cell, cu zero emisii, scalabilitatea, viteza de productie si avantajele autonomiei pe care o da combustibilul hidrogen are potentialul de a deveni sistemul de propulsie al viitorului” spune vice presedintele executiv al Toyota Motor North America, Bob Carter. “Suntem mandri sa facem echipa cu Portul Los Angeles, Kenworth si Shell si cu partenerii operationali pentru a explora beneficiile unei platforme pentru masini grele cu zero emisii si pentru a sprijini dezvoltarea retelei de alimentare cu hidrogen a vehiculelor grele in California. Aceste camioane se adauga portofoliului nostru in crestere de vehicule electrice fuel cell, noii fiind lideri in industrie in ceea ce priveste extinderea electrificarii prin utilizarea acestei tehnologii zero emisii avansate, versatile si scalabile” a mai adaugat Carter.
“Aceasta este o oportunitate excelenta pentru POLA, Kenworth si Toyota de a lucra impreuna atat pentru a explora cat si pentru a evolua in ceea ce priveste tehnologiile avansate zero emisii care vor juca un rol extrem de important in viitorul camioanele curate ale viitorului” a spus, la randul sau, si Mike Dozier, manager general la Kenworth si vice presedinte al PACCAR.
Acest grant este o alta recunoastere a faptului ca hidrogenul este o solutie promitatoare cu ajutorul careia ne putem indrepta catre atingerea obiectivului de zero emisii pentru sectorul de transporturi cu masini grele” este de parere Matthew Tipper, vicepresedinte pentru combustibili noi la Shell. “Apreciem extrem de mult sprijinul primit din partea autoritatilor californiene si oportunitatea de a lucra cu Portul Los Angeles, Kenworth si Toyota in dezvoltarea unui combustibil alternativ curat pentru California. Planul Shore to Store ne permite sa ne largim oferta de hidrogen, astfel incat sa includa transportul cu camioane grele” a mai spus el.

Foto: freepik