JENS MARQUARDT A DAT PUBLICITĂȚII DIRECȚIILE DE DEZVOLTARE ALE BMW ÎN MOTORSPORT ÎNCEPÂND CU 2017 ȘI VEȘTILE SUNT BUNE: PROGRAMELE ACTUALE CONTINUĂ ȘI NOI DIRECȚII SE DESCHID ÎN URMĂTORII ANI, PAS CU PAS.

DTM

motorsport

Cea mai însemnată (și costisitoare) operațiune curentă a uzinei BMW este cea din țara natală, participarea în DTM fiind la un pas să aducă al treilea titlu la piloți din ultimii cinci ani (după Spengler în 2012 și Wittmann în 2014), adică de când constructorul bavarez a revenit în acest campionat. Doi dintre titularii din acest sezon și-au anunțat deja finalul angajamentului în seria germană de turisme și e tot mai probabil să nu fie înlocuiți, ci programul tuturor celor trei uzine implicate să fie redus la câte 6 mașini de la anul. Vom afla cât de curând dacă ITR va oficializa acest pas înapoi, însă Jens Marquardt a explicat deja unde se va investi mai mult, așa că banii ce s-ar economisi din DTM tot în programe de motorsport ar rămâne.

IMSA

Parteneriatul dintre BMW și echipa RLL condusă de Bobby Rahal datează din 2009 și a adus numeroase victorii, precum și 5 titluri de campioni la clasele GT. Prezența americană a uzinei bavareze datează de mai bine de 40 de ani și încă din primul an de activitiate a BMW North America s-a celebrat un succes de prestigiu la Sebring (1975). Chiar dacă anul acesta noul M6 nu a reușit să obțină vreo victorie la clasa GT-LM în lupta cu Corvette, Ford și Porsche, susținerea de uzină va continua. În paralel, structura de client Turner Motorsport concurează cu modelul de clasă GT3 în categoria inferioară, GT-D, iar această operațiune a triumfat de două ori în acest an prin perechea Curtis/Klingmann.

DAKAR RALLY

Cooperarea cu structura X-raid condusă de Sven Quandt a adus patru titluri pentru Mini între 2012 și 2015, însă adversarii de la Peugeot au replicat la ultima ediție printr-un triumf incontestabil. Duelul dintre acești doi constructori va continua la început de 2017, iar în proba sud-americană ar putea fi capitală alegerea piloților, încă neconfirmată.

FIA WEC

Faptul că BMW plănuiește să revină în curând în mondialul de anduranță era ”cel mai prost ținut secret din paddock”. În fine, s-a oficializat acest lucru și din 2018 vom avea așadar o nouă uzină. Nu se știe încă ce model se va folosi și ce echipă va conduce operațiunea, însă e foarte posibil să se lege lucrurile dacă se reduce implicarea în DTM și una dintre cele 4 grupări actuale va primi alte atribuții. Zvonurile legate de LMP1 nu par să se concretizeze, mult mai realistă pentru moment fiind modificarea actualului M6 conform regulilor clasei GTE.

FORMULA E

Faptul că Alejandro Agag are un plan cincinal bine definit pentru seria electrică și realitatea din teren a arătat că se ține de el este un aspect care place șefilor BMW. Prezenți în paddock și în calitate de sponsori prin sub-brandul BMW i încă din primul moment, bavarezii au putut să observe atent modul de funcționare al seriei și potențialul de marketing al acesteia. Tot cu o structură americană vor face următorul pas: în sezoanele 3 și 4 vor oferi suport tehnic celor de la Andretti, iar pilotul oficial BMW Antonio Felix da Costa se mută full-time în Formula E, încetându-și programul din DTM. Planurile pentru sezonul 5 (ce va începe în toamna lui 2018) par și mai atractive, iar atunci am putea avea o echipă BMW efectiv, concomitent cu un nivel de evoluție a bateriilor ce va elimina schimbarea de mașină la jumătatea manșei, principal aspect negativ actual.

BMW CUSTOMER RACING

Vârful actual de gamă este modelul M6 GT3, vândut către diverse structuri din Europa, America de Nord, Japonia și Australia. Din 2017 se va extinde la nivel european și oferta de curse GT4, odată ce organizația lui Stephane Ratel (SRO) va prelua falimentarul campionat GT din Franța și îl va redenumi ”European GT4 Southern Series”, eliminând astfel costisitoarele GT3-uri. O simplă privire asupra prețurilor la care s-a ajuns cu modelele de GT3 ne face să realizăm că GT4 e viitorul, iar BMW deja lucrează în paralel la două variante de omologare a noului M4 – prin olandezii de la Ekris și direct, în cadrul uzinei. În fine, la baza piramidei GT se află modelul M235i Racing, care deja ar cam merita un succesor. La toate aceste trei nivele va opera în continuare programul de juniori, ce datează din 2014.

Articol preluat de pe pitstops.ro

Foto: freepik