Lamborghini-Urus

sursa foto: www.carscoops.com

Atunci cand Lamborghini a anunţat că va produce un SUV, nimeni nu s-a mai mirat. Deja moda SUV-urilor cuprinsese marii producători tradiţionali de automobile, dar şi mărcile de lux. Mărci precum Rolls Royce, Bentley, Alfa Romeo sau Aston Martin se grăbeau să introducă în gamele lor un tip de automobile care în altă eră nu ar fi fost niciodate asociate cu mărcile sus-menţionate. Totul din dorinţa de a obţine o cotă semnificativă de piaţă dintr-un segment extrem de înfloritor.

Astfel, Lamborghini, unul dintre cei mai reputaţi constructori de automobile supersport a anunţat intrarea în producţie a primului său SUV, botezat Urus. Pentru a putea menţine costurile de producţie la un nivel redus şi a îmbunătăţi marja de profit a grupului, nou SUV Urus va folosi platforma MBL, care va fi utilizată şi pentru generaţia următoarea a SUV-ului Porsche Cayenne. Surpriza vine şi de la alegerea de către oficialii VAG a uzinei în care va fi produs noul SUV Lamborghini.

Pentru entuziaştii mărcii, orice Lamborghini ar trebui produs în fabrica istorică de la  Sant’Agata Bolognese, de lângă Bologna din Italia. Însă rigorile şi presiunile asupra costurilor de producţie impuse de criza economică actuală îi contrazic. Noul model Lamborghini va fi produs la uzina grupului VW din Bratislava, Slovacia. Nu întâmplător, şi generaţia viitoare a modelelor Porsche Cayenne şi Audi Q7 vor fi produse tot în Slovacia.

Aşadar, în cazul lui Urus putem discuta despre un model neobişnuit pentru o marcă de lux italiană deţinută de un concern german care va produce automobilul în Europa de Est. Paradox al globalizării şi devalorizării brandului?…Posibil…În realitate însă este vorba despre o investiţie foarte importantă a grupului VAG în uzina din Bratislava. Aici, grupul german a instalat cele mai moderne prese de oţel şi alumiminiu din lume, aceste urmând să producă mai multe elemente de caroserie pentru modele premium ca Audi Q7, Volkswagen Touareg sau Porsche Cayenne. Fabrica din Slovacia se află, din punct de vedere tehnologic, pe aceeaşi treaptă cu cele mai moderne fabrici utilizate de germani la nivel global. Avantaj pentru economia slovacă şi…aviz guvernatorilor din România.

Iată că cererea de SUV-uri de super lux venită din partea noilor îmbogăţiţi din China, Rusia sau Emiratele Arabe Unite a copleşit şi mărcile tradiţionale iar grupul VAG nu putea ignora acest izvor de profit. Studiile arată că există o categorie de clienţi care sunt dispuşi să plătească în medie 150.000-250.000 de Euro pentru un SUV, iar producătorii nu acoperă încă această nişă în gamele lor. Grupul german a investit însă sute de milioane de Euro pentru a permite uzinei din Bratislava să producă acest tip de automobile. Mai mult, în Slovacia se vor construi şi caroseriile viitorului model SUV Bentley.

Directorul de marcă al Lamborghini, Stephan Winkelmann, a ilustrat importanţa acestui model pentru Lamborghini: “Studiile noastre au indicat faptul că aproape toţi clienţii Lamborghini au şi un SUV în garaj. Aşadar, dacă ţinem cont de acest fapt, lansarea unui SUV Lamborghini reprezintă o direcţie logică pentru dezvoltarea business-ului nostru”. De altfel, bazându-se pe recent lansatul Huracan, dar şi pe SUV-ul Urus, Lamborghini estimează că 2015 va fi cel mai profilic an pentru vânzările mărcii.

Merită menţionat faptul că Lamborghini nu se află la prima tentativă de a construi un model cu tracţiune integrală. Lamborghini LM002 a fost primul SUV construit de Lamborghini între anii 1986 şi 1993. Acesta avea aspectul unui Hummer mai compact şi fusese conceput ca un automobil militar, speranţele celor de la Lamborghini fiind acelea de a vinde automobilul către armata americană. Modelul LM002 s-a dovedit un eşec comercial deşi fusese botezat Rambo-Lambo şi existau zvonuri privind comenzi importante din partea guvernului Saudit sau al forţelor armate libiene. Cu noul model, Lamborghini speră să se descurce ceva mai bine…

Foto: freepik